17 Nisan 2012 Salı

LOR PEYNİR YAPMAYI DÜŞÜNÜRKEN..

Bugün çağdaş ilk eti pufunu yedi...şu anda fotoğrafını çekmek isterdim ama eti pufu gösterince çıldırıyor:)
Zararlı biliyorum ama babaannesi verince dayanamadı sevgili oğlum.
Son günlerde çağdaş neyi severse evde yapmayı düşünüyorum.yoğurt ve peynirden sonra sanırım eti puf yapmaya da girişicem:)
Bu arada lor peynir harika olmuştu.
Mayasız tarif
Evde bir litre kadar günlük süt vardı ve çağdaş ve ben izmite ailemin yanına gideceğim için(kayınvalidem pek süt içmiyor)aklıma peynir yapmak geldi.Küçük bir araştırmadan sonra limonla lor peynir nasıl yapılacağını öğrendim.Sonuç harika bu arada ben zaten lor peyniri severim.Hem güzel hem temiz ve sağlıklı...
1 litre kadar sütü kaynatalım.
Yarım limonu kaynayan süte sıkalım.
Süt kesilmeye başlayınca altını kapatalım.
Ilınınca süzgeçten geçirelim.
1 litre kadar sütten bir kase lor peyniri çıkıyor.geri kalan suyunu mayalı bütün poğaça,ekmek hertürlü hamur işinizde kullanabilirsiniz.
Çağdaş'ın lor peyniri hazır:)
Ama bu peyniri 3 günde tüketmeniz gerekiyor.
Şimdi mutfağa lor peynir yapmaya gidiyorum:) fotoğrafları yarın atarım artık:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder